יום שני, 11 באוגוסט 2014

השופט מאיר שנהב פרש לאחר שנחשפה מעורבותו בפרשת מין

השופט מאיר שנהב,
סגן נשיא בימ"ש שלום הרצליה,
 התפוטר.
פרשה זו התפוצצה בדצמבר 2010.

השופט מאיר שנהב, סגן נשיא בית משפט השלום בהרצליה, הודיע במפתיע על התפטרותו, לאחר שזומן אל הנהלת בתי המשפט לבירור בעניין מידע אנונימי שהגיע אליהם לפיו השופט הטריד מינית עובדת שהייתה כפופה לו.
הנהלת בתי המשפט מסרה בשם השופט את ההודעה להלן:
פרישתו של השופט באה על רקע חילוקי דעות מקצועיים עם נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל-אביב, הממונה עליו, השופטת זיוה הדסי-הרמן, ועם מנהל בתי המשפט, השופט משה גל.

כל בר דעת מבין, כי השופטת זיוה הדסי-הרמן והשופט משה גל, התגייסו לשמש שק חבטות, כדי לחפות על האילוץ שנכפה על השופט שנהב לפרוש.

השופט מאיר שנהב, יצא מידית לחופשה, שנמשכה כ-10 חודשים, עד לתאריך פרישתו הפורמלית, בספטמבר 2011. 
***

לאחר שהתפוטר, הודיעו גורמים בהנהלת בתי המשפט, כי בעקבות התפטרותו של השופט מכס השיפוט, ולאור העובדה שלא הוגשה כל תלונה רשמית נגדו, לא יימשך הבירור בעניינו.

כל בר דעת מבין, כי בירור ההטרדה המינית נפתח בעקבות תלונתה הרשמית של הנפגעת בפני הנהלת בתי המשפט, אך הם פעלו למנוע מהנפגעת מלהגיש תלונה רשמית במשטרה, כדי שכבודם המפוקפק של שופטי ישראל לא יפגע... קומבינה ידועה.


***

העובדת שהתלוננה נגד השופט מאיר שנהב, עבדה בצמידות אליו מאז מונה לשופט בבית משפט ת"א, וכשמונה לסגן נשיא בבית משפט בהרצליה, היא עברה יחד אתו.     

יתכן שהעובדת הייתה כה יעילה בעבודתה עד שהשופט סמך עליה ורצה אותה לצידו גם בתפקידו החדש... אך יתכן מאוד, שהשופט ניהל מערכת יחסים אינטימית עם אותה עובדת הכפופה לו ובשלב מסוים הוא הפך לה למטרד.

***

בחדשות ערוץ 2 דווח, כי למרות הפצרות חוזרות ונשנות, סירבה העובדת הנפגעת להגיש תלונה רשמית נגד השופט, אולם השופט בחר להתפטר לאחר שעומת עם המידע. לפיו נהג השופט להטריד מינית את העובדת שהייתה כפופה לו.


וביום 15.12.2010 הגיש השופט שנהב, לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, את התפטרותו.

***



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה